داروهای ضد افسردگی ممکن است نتایج افراد مبتلا به دیابت و افسردگی را بهبود بخشد

14 جولای 2021 - بر اساس مطالعه ی جدیدی که در مجله غدد درون ریز و متابولیسم بالینی( مجله ی انجمن غدد درون ریز) منتشر شده است، خطر مرگ و عوارض جدی دیابت برای افراد مبتلا به دیابت و افسردگی که بطور منظم داروهای ضد افسردگی مصرف می کنند، کمتر است.

افراد مبتلا به دیابت بیشتر در معرض خطر افسردگی قرار دارند و همین امر احتمال مرگ یا ایجاد عوارض دیابت از جمله بیماری های قلبی و کلیوی، سکته مغزی، مشکلات چشم و پا را بیشتر می کند. افسردگی عوارض دیابت را به دلیل استرس، تغییر وزن بدن و عدم انجام ورزش بدتر می کند.

دکتر شی-هنگ وانگ، از دانشگاه علوم پزشکی چین در تایچونگ، تایوان، گفت: افراد مبتلا به افسردگی و دیابت نتایج بهداشتی ضعیف تری نسبت به بیماران دیابتی دارند و درمان منظم ضد افسردگی می تواند خطر ابتلای آنها را به عوارض کاهش دهد.

نویسنده ی این تحقیق، دکترChi-Shin Wu ، از بیمارستان ملی دانشگاه تایوان در تایپه، گفت: افرادی که به داروهای ضد افسردگی خود پایبند هستند، دارای نتایج بهتر دیابت و کیفیت زندگی بالاتری هستند.

محققان یک مطالعه کوهورت گذشته نگر در سراسر کشور بر روی 36276 بیمار مبتلا به افسردگی و دیابت انجام دادند، تا تاثیر داروهای ضد افسردگی را بر نتایج دیابت بررسی کنند. آنها دریافتند که درمان ضد افسردگی منظم با کاهش خطر مرگ و بیماری قلبی در این افراد همراه است.

بودجه این تحقیق توسط وزارت علوم و فناوری، دانشگاه پزشکی چین و وزارت بهداشت و رفاه تامین شد.

منبع:

https://medicalxpress.com/news/2021-07-antidepressants-outcomes-people-diabetes-depression.html